En stor rutten björk föll i Askersunds Strandpark i
helgen. Björken stoppade inte längre för
den kraftiga blåsten. På andra sidan vägen ligger Askersunds äldsta hus Sagers
stuga. En gång i tiden drog järnvägen fram på vägen intill den fallna björken.
Personal från kommunen var snabbt på plats för att såga bort grenar som
låg över promenaden.
När järnvägen drog fram i Strandparken. Bilden är från 1917 och kommer från Leif Linus bildsamling
Hej Ove
tack för dina bloggar
apropå järnväge3n Erik Hammar Ekeberg Haga f 1914 arbetade 1927 uti 1928 på järnvägslinjen till Askersund med att sälga dagstidningaar å dylikt i Lerbäck bytte han till storspårig järnväg till Hallsberg
Skyllbergs bruk gick öäver till buswsar 1928 å om något år gick min far över till trädgårdsyrket kanske 1930 fram till pensioneringen vid 65 års ålder Karl Erik Hammar avled efter en olycka snövädret 26 april 1995 Han var nog sedd av sin samtid som en av de märkbara Askersundsprofilerna.
hans son Lennart född 49 som hjälpte honom en hel del 73-78 då han arrenderade sin gamla arbetsplats Karlsro Handelsträdgård som sedan på 4 timmar efter kontraktet upphört utjämnades med marken på 4 timmar
Hej Ove
tack för dina bloggar
apropå järnväge3n Erik Hammar Ekeberg Haga f 1914 arbetade 1927 uti 1928 på järnvägslinjen till Askersund med att sälga dagstidningaar å dylikt i Lerbäck bytte han till storspårig järnväg till Hallsberg
Skyllbergs bruk gick öäver till buswsar 1928 å om något år gick min far över till trädgårdsyrket kanske 1930 fram till pensineringen vid 65 års ålder Karl Erik Hammar avled efter en olycka snövä’dret 26 april 1995 Han var nopg sedd av sin samtid som en av de märkbara Askersundsprofilerna.
hans son Lennart född 49 som hjälpte honom en hel del 73-78 då han arrenderade sin gamla arbetsplats Karlsro Handelsträdård som sedan på 4 timmar efter kontraktet upphörts utjämnades med marken på 4 timmar
Hej Ove
tack för dina bloggar
apropå järnväge3n Erik Hammar Ekeberg Haga f 1914 arbetade 1927 uti 1928 på järnvägslinjen till Askersund med att sälga dagstidningaar å dylikt i Lerbäck bytte han till storspårig järnväg till Hallsberg
Skyllbergs bruk gick öäver till buswsar 1928 å om något år gick min far över till trädgårdsyrket kanske 1930 fram till pensineringen vid 65 års ålder Karl Erik Hammar avled efter en olycka snövä’dret 26 april 1995 Han var nopg sedd av sin samtid som en av de märkbara Askersundsprofilerna.
hans son Lennart född 49 som hjälpte honom en hel del 73-78 då han arrenderade sin gamla arbetsplats Karlsro Handelsträdård som sedan på 4 timmar efter kontraktet upphörts utjämnades med marken på 4 timmar
Hej Ove
tack för dina bloggar
apropå järnväge3n Erik Hammar Ekeberg Haga f 1914 arbetade 1927 uti 1928 på järnvägslinjen till Askersund med att sälga dagstidningaar å dylikt i Lerbäck bytte han till storspårig järnväg till Hallsberg
Skyllbergs bruk gick öäver till buswsar 1928 å om något år gick min far över till trädgårdsyrket kanske 1930 fram till pensineringen vid 65 års ålder Karl Erik Hammar avled efter en olycka snövä’dret 26 april 1995 Han var nopg sedd av sin samtid som en av de märkbara Askersundsprofilerna.
hans son Lennart född 49 som hjälpte honom en hel del 73-78 då han arrenderade sin gamla arbetsplats Karlsro Handelsträdård som sedan på 4 timmar efter kontraktet upphörts utjämnades med marken på 4 timmar
Hej Ove
tack för dina bloggar
apropå järnväge3n Erik Hammar Ekeberg Haga f 1914 arbetade 1927 uti 1928 på järnvägslinjen till Askersund med att sälga dagstidningaar å dylikt i Lerbäck bytte han till storspårig järnväg till Hallsberg
Skyllbergs bruk gick öäver till buswsar 1928 å om något år gick min far över till trädgårdsyrket kanske 1930 fram till pensineringen vid 65 års ålder Karl Erik Hammar avled efter en olycka snövä’dret 26 april 1995 Han var nopg sedd av sin samtid som en av de märkbara Askersundsprofilerna.
hans son Lennart född 49 som hjälpte honom en hel del 73-78 då han arrenderade sin gamla arbetsplats Karlsro Handelsträdård som sedan på 4 timmar efter kontraktet upphörts utjämnades med marken på 4 timmar
Hej Ove
tack för dina bloggar
apropå järnväge3n Erik Hammar Ekeberg Haga f 1914 arbetade 1927 uti 1928 på järnvägslinjen till Askersund med att sälga dagstidningaar å dylikt i Lerbäck bytte han till storspårig järnväg till Hallsberg
Skyllbergs bruk gick öäver till buswsar 1928 å om något år gick min far över till trädgårdsyrket kanske 1930 fram till pensineringen vid 65 års ålder Karl Erik Hammar avled efter en olycka snövä’dret 26 april 1995 Han var nopg sedd av sin samtid som en av de märkbara Askersundsprofilerna.
hans son Lennart född 49 som hjälpte honom en hel del 73-78 då han arrenderade sin gamla arbetsplats Karlsro Handelsträdård som sedan på 4 timmar efter kontraktet upphörts utjämnades med marken på 4 timmar