Har alltid varit road av
valaffischer och reklam inför valen. Och
av politik. Förmodligen är det en gammal yrkesskada efter 30 år som journalist.
Allt var inte bättre förr, men klart är att affischerna var färgstarkare
då. Nu är det nästa bara stora ansiktsbilder
på partiernas företrädare. Lite tråkigt. Men på den tiden var också den
politiska kampen hårdare. Åtminstone såg det ut så på affischerna. Det gällde
att ta till storsläggan i budskapen.
1958 ATP
1928
Nästan varje dag dimper det
ner reklam i brevlådan från partierna.
Ofta är det medlemmar som går runt och delar ut reklamen. En del har
också knackat på och berättat om hur bra deras politik är. Och jag läser noga
och begrundar handlingsprogrammen. Ofta handlar det om att man ska arbeta för
det och det i sådana program. Men allt beror på hur ekonomin utvecklas så
klart. Det finns en viss summa pengar att rätta sig efter. Prioritering är
nyckelordet för dagens politiker.
PS! Det finns ytterligare bilder och text på na.se-Nyheter-Askersund-Oves blogg. Inlägget finns också på Facebook